V dnešním článku se ohlédneme za historií naší techniky a rekonstrukcí požární zbrojnice.
V březnu 2007 byl obnoven náš sbor. Technika byla po většinu zcela nepoužitelná a nebyla funkční. Mnoho se toho muselo nakoupit, jako například hadice, oblečení pro hasiče atd.
V tu dobu naší jedinou technikou pro výjezd, byl přívěsný vozík, kterým se převážela požární stříkačka PS 12, hadice a další základní potřebné vybavení pro zdolávání požáru. V případě, že byl vyhlášen poplach, musel přijet traktor, za který se přívěs zapřáhl.
V roce 2011 byl zakoupen Ford Transit, který měl sloužit pro výjezdovou jednotku. Vozidlo bylo upraveno členy pro jejich potřebu. Ve vozidle se stabilně vozila požární stříkačka, motorová pila, elektrocentrála a další potřebné vybavení.
Bohužel toto vozidlo nám sloužilo jen do roku 2014. V roce 2014 bylo rozhodnuto pro jeho špatný technický stav, že se vozidlo vyřadí trvale z provozu.
Ve stejném roce bylo rozhodnuto o pořízení nového vozidla Mitsubishi L200. Bylo zakoupeno jako zcela nové a předěláno pro potřeby naší jednotky. Vozidlo působí u naší jednotky do dnes. Těší se také velkému zájmu na různých akcích, jelikož těchto vozidel ve službách hasičů moc není. Víme o cca 7 vozidlech v ČR.
Hasičská zbrojnice je kapitolou sama pro sebe. Již v roce 2007 bylo jasné, že prostory dlouhodobě nemohou vyhovovat podmínkám naší jednotky. Navíc budova byla v havarijním stavu.
Byla provedena generální oprava zbrojnice, která byla rozdělena do několika etap. Postupně se opravil padající štít, fasáda dostala nový plášť, opravila se střecha a proběhla montáž nových vrat.
Vnitřní prostory mají novou podlahu a v prvním patře vznikla zasedací a školící místnost pro členy jednotky.
Dnes má již jednotka vlastní šatny, zasedací a školící místnost, garáž pro vozidlo a v neposlední řadě hygienické zázemí. Hasičská zbrojnice je přizpůsobena i možnosti přespání členů jednotky, například při dlouho probíhajícím zásahu, jako je monitoring řeky, vichřice a podobně.
Leave a Reply